 |
www.dawcywsi.za.pl forum dawców wsi
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
York
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Debrzno Wieś
|
Wysłany: Wto 10:53, 16 Sty 2007 Temat postu: Docieranie Simsona nowego lub po remoncie silnika |
|
|
Docieranie Simsona nowego lub po remoncie silnika
Najważniejszym warunkiem dobrej pracy silnika w całym jego okresie użytkowania, jest jego poprawne dotarcie. Przez pierwsze 500 km jazdy motorowerem nowym lub motorowerem z nowym silnikiem (lub po kapitalnym remoncie) należy przestrzegać poniższych wskazówek.
W okresie docierania nowy silnik wymaga nieco więcej środka smarującego niż podczas późniejszej eksploatacji. Z tego względu do zbiornika pojazdu należy wlewać mieszankę o stosunku oleju do paliwa 1:33, to znaczy do 3,3 dm3 etyliny należy dodać 100 cm3 oleju.
Należy unikać jazdy z pasażerem w zwykłym lub górzystym terenie, jak również poruszania się na długich odcinkach drogi na pierwszym biegu z dużym obciążeniem układu napędowego (niekorzystne warunki odprowadzania ciepła w skutek małego chłodzenia silnika).
Nie należy rówinież na dotarciu "palić gumy" lub wykonywać innych tego rodzaju ewolucji co spowodowało by zatarcie a nie dotarcie silnika.
Zabrania się również "przeciągania" biegów tzn dochodzeniu na każdym biegu do najwyższych obrotów (sportowa jazda)
Podczas jazdy na wzniesieniach odpowiednio wcześnie redukować biegi. Silnik musi pracować płynnie - praca z małą prędkością obrotową powoduje jego wcześniejsze zużycie.
Początkowo jedynie na krótkich odcinkach drogi dopuszcza się jazdę z pełnym otwarciem przepustnicy. Następnie można zwiększać obciążenie silnika aż do pełnego wykorzystania jego możliwości. Powyższe wskazówki wynikają z następujących powodów: mimo precyzyjnego wykonania elementów układu napędowego podczas docierania zachodzą procesy wygładzania powierzchni łożysk oraz docierania tłoka, kół zębatych i przekładni łańcuchowej. Zmniejsza się dzięki temu zużycie, będące wynikiem procesu tarcia. Wraz z upływem czasu zwiększa się sprawność pojazdu i coraz więcej użytecznej energii może być wykorzystywane do jego napędzania.
Dwie ważne czynności konieczne do wykonania w pierwszym okresie eksploatacji pojazdu to: wymiana oleju w skrzyni biegów po 600-700 km oraz zmiana stosunku ilości oleju silnikowego do paliwa po przekroczeniu granicy 500 km. Dalsza eksploatacja na mieszance bogatszej (tzn. zawierającej większą ilość oleju silnikowego) byłaby przyczyną nie tylko znacznego zanieczyszczenia środowiska, lecz również nadmiernego osadzania się w silniku i układzie wydechowym nagaru. Zjawisko to daje się zauważyć w postaci widocznego spadku mocy silnika oraz przede wszystkim wyraźnie podwyższonego zużycia paliwa. Mieszanka palna o stosunku 1:50 jest właściwa dla dotartego, dwusuwowego silnika motoroweru.
Podsumowując można stwierdzić: podczas docierania moc silnika motoroweru, w porównaniu do stanu początkowego, wzrasta o około 0,5 kW (0,7 KM) i jednocześnie zmniejsz się zużycie paliwa o około 15 %.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motórzysta
Gość
|
Wysłany: Śro 21:35, 09 Lip 2008 Temat postu: Re: Docieranie Simsona nowego lub po remoncie silnika |
|
|
ja mam właśnie Simsona s 50 starszego typy po szlifie jest on na dotarciu zrobiłem nim ok 100km przeważnie jeżdżę powoli 30 -40km\h
jest on mocny i zrywny ale od czasu do czasu troszku szybciej ale tylko przez chwile 50-60 km\ h i sie boje czy w ten sposób czasem pode go zatrzeć nie dotrzeć olej wszystko pilnuje kady mówi inaczej ze wystarczy 200km i jest dotarty a niektórzy ze 500km albo 800 km nie wiem kogo słuchać
niech mi Pan napisze ile km trzeba żeby był dotarty
z góry dzięki
Marcin
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gość
Gość
|
Wysłany: Śro 20:00, 30 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Suchaj jezeli chcesz miec dobrze dotarty cylek wszyscy w serwisach ci powiedza u mnie wszyscy robia 1000km i to wiadomo na poczatku powoli na maxa a po 200 km mozna juz jezdzic do predkosci 50 km/h olej lej nie koniecznie syntetyk nawet gorszy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukas
Gość
|
Wysłany: Pią 22:41, 13 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
ja kupiłem nowy niemiecki cylek z tłokiem pierścieniami itp
Planuje go narazie odpalic i trzymac go w miejscu odpalonym przez 5 min, potem 10, i 20 minut. oczywiście po jednej próbie czekam az silnik wystygnie.
Potem gdy bede chciał na nim pojechać, to czy moge od razu jechać tak max 40 km/h??Bo tak planuje na początku jechać.(30-40 km/h)
Po 50 km chce mu od czasu do czasu wcisnac delikatnie na v-max.
Olej chce wlać Syntetyczny.
Czy to dobra metoda??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qba
Gość
|
Wysłany: Czw 10:03, 07 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Wy chyba niepełnosprytni jesteście. 20 minut w miejscu? przegrzejecie go!
10 minut to maksimum. Zresztą wystarczy przłożyć dłoń do cylindra. Powinien być ciepły ale nie parzyć. Tak około 75 stopni Celsjusza.
I pamiętajcie żeby przed jazdą dać mu się chwilę nagrzać.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|